نوشته شده توسط : نت نیوز


آرایشگری نیز مانند سایر مشاغل دارای مشکلاتی است که بسیاری از آرایشگران و کسانی که تصمیم به ورود به این حرفه دارند آن را نمی شناسند. اگرچه آرایشگری یکی از شادترین مشاغل دنیاست، اما عوارض جدی دارد که باید جدی گرفته شود. توصیه می کنیم برای اصلاح مشکل کمر، آرایشگران به طور منظم کشش گردن و کمر را تمرین کنند، مثلاً تا زمانی که مشتری بعدی تغییر کند. علاوه بر این، باید به نحوه ایستادن، نشستن، خوابیدن و وزن اضافی خود توجه ویژه ای داشته باشند

اولین و مهمترین مشکل در کار آرایشگران که در بین آرایشگران رایج است، واریس است. ایستادن مکرر می تواند بر اعصاب پاهای شما تأثیر بگذارد و باعث واریس شود. در آرایشگاه هایی که به دلیل کار شدید دائماً روی پا هستند، خونی که باید از پاها به قلب منتقل شود در پاها گیر می کند و باعث واریس می شود. بنابراین توصیه می کنیم بیشتر کارها را در حالت نشسته انجام دهید. عمدتاً به دلیل ثابت ماندن در وضعیت ثابت، گردن به مدت طولانی در همان حالت باقی می ماند و به مرور زمان، متخصص زیبایی دچار فلج گردن، گردن درد و سردردهای مزمن می شود. همین موضوع در مورد باسن نیز صدق می کند. اگر مجبور هستید برای مدت طولانی بایستید، یک پای خود را روی یک سه پایه کوچک قرار دهید و هر 5 تا 10 دقیقه موقعیت پاهای خود را تغییر دهید.

ایستادن طولانی مدت باعث افزایش قوس کمر می شود به خصوص در افراد چاق، قوس کمر یکی از علل کمردرد مزمن است. همچنین سعی کنید کفشی بپوشید که در آن احساس راحتی کنید. به خصوص کفش های طبی می توانند فشار وارده بر پاها را کاهش دهند. برای جلوگیری از واریس توصیه می کنیم همیشه بعد از اصلاح به پاهای خود استراحت دهید. بهترین راه برای جلوگیری از واریس، استراحت دادن به پاهای خود به مدت 2 تا 5 دقیقه بین مراجعه به مشتری است.

عفونت های پوستی

عفونت های پوستی یکی دیگر از عوارض آرایشگری است که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید. عفونت های پوستی که از طریق خراش های پوستی به خون منتقل می شوند و استفاده از تیغ احتمال انتقال این عفونت ها به ویژه هپاتیت B، C، کیست مویی و ایدز را افزایش می دهد. به خصوص که بسیاری از عفونت ها آگاه نیستند و ظاهری کاملا سالم دارند. امروزه تیغی که برای مشتریان استفاده می شود اساسا یکبار مصرف بوده و پس از استفاده باید دور انداخته شود. همچنین استفاده از دستکش برای آرایشگران الزامی است. با استفاده از دستکش به راحتی می توانید از تمام بیماری های مسری پوستی پیشگیری کنید. همچنین لازم به ذکر است که در صورت بریدگی یا خراشیدگی پوست دست، باید بلافاصله این ناحیه را گچ بزنید تا مواد شیمیایی ناشی از اسپری مو و غیره وارد بدن شما نشود.

آرایشگرانی که موها را رنگ می کنند و می زنند باید از دستکش استفاده کنند. رنگ موها و پاک کننده های کلر مواد شیمیایی هستند که می توانند پوست دستان شما را خشک کرده و باعث اگزما شوند. پوشیدن دستکش می تواند خطر ابتلا به عفونت را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

محیط کار و سالن را همیشه تمیز نگه دارید

یکی از چالش هایی که آرایشگاه ها با آن روبرو هستند این است که اگر ابزار و محیط آرایشگاه روزانه تمیز نشود، شما و مشتریانتان در معرض عفونت قرار می گیرید. از آنجایی که آرایشگاه‌ها مکان‌های عمومی هستند، افراد زیادی هر روز به آن‌ها مراجعه می‌کنند و اگر مشکلات سلامتی بدون مراقبت رها شود، ممکن است آلودگی و بیماری ایجاد شود. برای جلوگیری از این مشکل، رعایت بهداشت لازم است.

هنگام کار، باید یک ao dai سفید روشن و یک پیش بند سفید بپوشید و خدمات مشتری را در اولویت قرار دهید. ابزارهایی مانند قیچی، قیچی و شانه را بعد از هر بار استفاده بشویید و ضدعفونی کنید. هنگام تعامل با هر مشتری از دستکش یکبار مصرف استفاده کنید و پس از اتمام، دستکش را دور بیندازید و دست ها را بشویید.

پیشگیری از آلرژی های پوستی با استفاده از دستکش

همانطور که گفته شد یکی از عوارض اصلاح، حساسیت پوستی است. باید جدی باشی پیشگیری همیشه بهتر از درمان است. بنابراین همیشه از دستکش یکبار مصرف استفاده کنید. لوازم آرایشی، سفید کننده ها و رنگ های مختلف؛ استفاده مداوم از پاک کننده ها و صابون ها می تواند باعث ایجاد حساسیت و آلرژی در آرایشگاه ها شود. در اگزمای سمی؛ مشکل سموم در حال افزایش است. یعنی یک بار مصرف هیچ تاثیری نخواهد داشت، اما به دلیل وجود مقادیر زیاد مواد در بدن آرایشگر، واکنش آلرژیک ایجاد می شود.

امنیت را فراموش نکنید

هنگام کار در سالن زیبایی و آرایشگاه زنانه خانه عروس با وسایل برقی مانند سشوار، قوانین ایمنی را رعایت کنید. به عنوان مثال، برای جلوگیری از خطر برق گرفتگی، کلیدها و پریزها را با دست خیس لمس نکنید. برای جلوگیری از حوادثی مانند لغزش، سقوط و سقوط، مسیرهای پیاده روی را از موانع دور نگه دارید. اگر آب و صابون روی زمین ریخته شد، فوراً کف را تمیز و خشک کنید.





:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 بهمن 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: